OnzeSchool

Leerlingenraad

De leerlingenraad is een groepje kinderen die elke zes weken bij elkaar komt om te praten over onderwerpen die de kinderen aangaan. Alle leerjaren worden vertegenwoordigd en twee leerkrachten begeleiden de bijeenkomsten. Deze leerlingenraad is tevens een klankbordgroep voor de directie. Het is ontzettend leuk om te zien hoe enthousiast, creatief en oplossingsgericht kinderen zijn als je hen vraagt mee te denken.

Quotes van kinderen uit de leerlingenraad:

“Wat ik er zo leuk aan vind is om over dingen te praten waardoor de school beter en leuker wordt.”

“Ik vind het ook superleuk om in de leerlingenraad te zitten. Ik wil er mee bereiken dat iedereen een super leuke tijd heeft op de Gooilandschool.”

“Ik zit in de leerlingenraad om ideeën te geven en dingen te vertellen wat mijn klas vindt.”

“Ik wou in de leerlingenraad, omdat ik het heel erg vind dat mensen worden gepest en daar wou ik iets aan doen. Wat we in de leerlingenraad bespreken is dat we aan de schoolbeloning werken en dat we praten over wat wel goed gaat.”