PraktischeInfo

Aanmeldingsprocedure

Wanneer en hoe kunt u uw kind aanmelden?

Veel algemene en praktische informatie over onze school kunt u lezen in onze schoolgids en op deze website. Graag attenderen wij u op het laatste inspectierapport van het Ministerie van Onderwijs (uitgevoerd in 2018) en de informatie over onze school op de site van Scholen op de kaart.

Tweemaal per jaar (oktober en maart) is er voor nieuwe ouders een informatie-ochtend. Na een algemene presentatie over de school, leiden we de nieuwe ouders rond door het gebouw. De informatieochtenden zijn altijd onder schooltijd, zodat  nieuwe ouders de sfeer kunnen ervaren en kunnen  zien op welke manier we het onderwijs aanbieden en organiseren.

De eerstvolgende informatieochtend zal plaatsvinden in het najaar 2024 (De nieuwe datum volgt binnenkort)

U kunt zich hiervoor aanmelden via dit formulier.

Bent u net zo enthousiast over onze school als wij zijn en wilt u uw kind aanmelden, dan kan dit vanaf het moment dat uw kind twee jaar is geworden. Als u het digitale aanmeldingsformulier invult en verstuurt, ontvangt u eerst een automatische bevestiging en daarna krijgt u een persoonlijke mail van Carolien Breijer, onze Office Manager. Zij regelt alles omtrent de aanmelding en inschrijving van nieuwe leerlingen. Als u vragen heeft omtrent de aanmelding en/of plaatsing dan kunt u bij haar terecht. Haar werkdagen zijn: maandag, dinsdag en donderdag.

Toelatingsbeleid

Voor het plaatsen van leerlingen werken we met een vaststaand beleid (zie het toelatingsbeleid). Zo worden broertjes/zusjes altijd geplaatst, daarna leerlingen uit het postcodegebied 1405/1406 en op het moment dat er nog plekken over zijn, verloten we deze onder kinderen die buiten het postcodegebied wonen. Hier is bewust voor gekozen, omdat we een buurtschool willen zijn en blijven.

Een jaar tot een half jaar voordat uw kind 4 jaar wordt, krijgt u bericht van ons of uw kind definitief geplaatst is. Vier weken voor de start neemt de leerkracht contact met u op om onder andere een aantal wen-momenten met u af te stemmen.

Zij-instromers

Wij hebben een maximale groepsgrootte van 27 leerlingen. Dit betekent, dat er vanaf groep 3 zelden plekken beschikbaar komen voor zij-instromers. Uiteraard kunt u altijd contact opnemen om te vragen wat de mogelijkheden zijn, want soms is er door bijvoorbeeld een verhuizing toch een plek beschikbaar in een hogere groep.

Buitenschoolse opvang (BSO)

Voor de buitenschoolse opvang werken we samen met de opvangorganisaties  ‘Koningskinderen’ en ‘Stichting Kinderopvang Bussum Naarden Muiden Muiderberg’ (SKBNM). Medewerkers van deze twee organisaties halen kinderen na schooltijd bij ons op en brengen de kinderen naar de gewenste opvanglocatie. Als u gebruik wilt maken van de BSO dan kunt u zelf contact opnemen met de opvangorganisatie van uw voorkeur.